Naar Action om vaccinatie? Nee, dank u

Naar de Action, Ikea, Carrefour, Primark om een coronaspuit? Bedrijven die zich binden aan dergelijke promotie van de vaccinatieprik in testfase, zullen mettertijd hierop wellicht worden afgerekend. En voor ophef zorgen.  Sociale media kunnen opgeroepen tot een boycot van een merk. Daar is geen twijfel over. Heineken was hiervan een mooi voorbeeld. De oproep leidde tot een boycot. Twitter werd woedend door de ‘vaccinatiecampagne’ van Heineken. De Britten riepen op sociale media op tot boycot na vaccinatiereclame Heineken. Zo wordt de reclame ‘medische apartheid’ genoemd.

 Onder het motto “als u niet naar ons komt, komen wij naar jullie” start Comeos, de Belgische Federatie van de handel en diensten, een vaccinatiecampagne in en voor populaire winkelketens. De gretigheid waarmee wordt gepleit voor het spuiten van dit medisch experiment is enorm. Stad Oostende en Gent zetten ondertussen mobiele prikbussen in in de wijken.

Na de Belgische ziekenhuizen en de zorgsector, stelt autobedrijf Leaseplan als eerste Nederlandse bedrijf vaccinatieplicht in voor personeel. Als een werkgever het recht neemt om werknemers te verplichten, is dat van een verwerpelijke orde. Het druist in tegen het recht op medische privacy en het recht op lichamelijke integriteit. Merken en bedrijven hoeven zich niet uit te spreken over vaccins of te dansen met janssen. Als u naar ons komt met de spuit, komen wij niet naar jullie” 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s