Reclame?! Lees ik nu nog verder?

De nieuwste advertentie richtlijnen voor online influencers en hun posts

reclame

Online influencers moeten voortaan om hun merk, product of dienst te promoten duidelijke richtlijnen volgen. Zo moeten ze in posts, vlogs, blogs of video’s duidelijk maken en vermelden dat deze gesponsord zijn. Het label “reclame” zal nu vaker te zien zijn. De vraag is hoe de lezer zal reageren op deze verandering. Haken we massaal af bij het zien van het woord “reclame”? Of gaan we het gewoonweg negereen? We zien wel.

Dat besliste de FOD Economie. Ondertussen geeft het ministerie toe te voorbarig te zijn geweest. Men wil eerst in overleg treden met de influencers.

https://platform.twitter.com/widgets.js

Hier de online gids:

https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Entreprises/Guidelines-voor-online-influencers.pdf

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s