Wie online bestelt, ontvangt soms een kaartje bij het thuis afgeleverde pakje. Meestal gaat het om een bedankingskaartje. Of een extra kortingsbon. Om je opnieuw te strikken voor een volgende nieuwe aankoop. Ik zag er één met de melding “met zorg ingepakt door Eva”. En ook één “met zorg verpakt door Sharaf”. Pakjes personaliseren is “in” en een toverwoord in e-commerce en retail. Maar meestel letten we er niet op.
Of is het om een boosdoener te traceren van “verkeerd verpakte pakjes”? En zodoende het foutpercentage te meten van een werknemer. Ik hoop echt van niet. Maar passen die nieuwe schoenen beter als je weet dat ze zijn ingepakt door Felix? Mindfuck, ik weet het gewoonweg niet.
Wat ik wel weet. Dat de e-commerce ons inpakt. En robots volop pakjes sorteren. En misschien krijgen u en ik heel binnenkort een pakje met “met veel zorgen verpakt door sorteer-bot-automaat 112 en u vriendelijk afgeleverd door drone x14-x? Fictie of non-fictie… ?

